maandag 15 mei 2017

Uitdagingen...



Hou jij ook van uitdagingen? Ik wel. Lukt niet altijd, maar ik probeer het wel. Ik heb nu een leuke challenge/uitdaging voor de maand mei op Instagram. In de maand mei laat je volgens een lijst met kenmerken/opdrachten een mooie foto zien. Uitdaging is dus al een leuke foto maken. Ik maak de meeste foto's met mijn Samsung. Ik heb geen dure telefoon, maar ben heel tevreden over de camera die erop zit. Op Instagram kan je bij de hashtags #maakmei hele leuke foto's zien van diegene die meedoen met deze uitdaging.

Ik plaats hier een collage van een aantal foto's die ik al heb geplaatst. De uitdaging is tot en met eind mei. Dus dit zijn nog niet alle foto's!














Naast deze foto uitdaging doe ik ook af en toe mee aan de #handwerkboekenchallenge die Loes van Freubelweb had geplaatst op Instagram
Mijn eerste uitdaging ligt nog in een mandje. Het moet een gilet worden uit een Phildar haakboekje wat ik ooit had gekocht bij de Kringloopwinkel...maar ik weet niet of het wat gaat worden. Eigenlijk was het de bedoeling om bij het begin van de maand een project op te starten uit een boek, die je al een tijdje in de kast hebt staan, maar waar je nog niets uit gemaakt hebt. Maar voor het project met het giletje heb ik het maar aangepast naar een jaarproject.

Voor deze maand mei heb ik het boek "Klein Haakgeluk" van Claire Boeter gekozen. Je denkt dat er alleen maar babydingen instaan. Maar dan heb je het echt mis.
Ik ben begonnen met het ruiten kussen. Dit doe je met een tunische haaknaald. Een techniek die een beetje lijkt op breien. Je neemt steken op de naald, vandaar de speciale naald. Maar je laat de steken ook weer afglijden.

Toen ik op het haakfeestje van Mabel en Frederika Crochetaddict hele fijne bolletjes Epic van Yarn and Colors kreeg en de heerlijke zoete en mooie kleurtjes zag, dacht ik meteen aan het ruiten kussen.
Ik koos ervoor om nog wat bolletjes in wat andere kleuren te bestellen bij Mabel - Hip met Kleur en nu ben ik aan de slag gegaan. Het garen kan gehaakt worden met naald 5, voor tunische haken geld, neem een maatje of 2 groter qua haaknaald.
Het is even wennen hoe in te steken. Ik vind zelf altijd lastig om deze steek hier op de foto niet te vergeten...haha. Misschien heb je wat aan mijn tip. Verder staat het duidelijk vermeld met foto's in het boek "Klein Haakgeluk" met tevens een goede geschreven uitleg hoe je moet werken.



Ik ga weer even verder met wat uitdagingen.

XX L

 

3 opmerkingen:

  1. leuk om te lezen over je uitdagingen Linda! ik vind tunisch haken ook zo leuk maar die steek die jij "vergeet" , vergeet ik ook steeds! lieve groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja er zijn nog genoeg uitdagingen! Het is erg leuk dat Tunische haken, maar tellen en opletten is het wel. Lieve groet, Linda

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen